zondag 24 juni - Reisverslag uit Turnhout, België van Louis van Hest - WaarBenJij.nu zondag 24 juni - Reisverslag uit Turnhout, België van Louis van Hest - WaarBenJij.nu

zondag 24 juni

Door: Louis van Hest

Blijf op de hoogte en volg Louis

24 Juni 2012 | België, Turnhout

Gereden traject: Nivelles -Turnhout
Gereden kilometers: 134 totaal 4999
Het weer: bewolkt en wind ZWW, temperatuur 12 - 20 graden

Ja, waar is Louis nou?
Geen nadere mededelingen maar nog steeds in Belgie.
Geweldig geslapen maar ook weer op tijd wakker.
Typisch, je hoeft de wekker niet te zetten tussen half zeven en zeven uur gaan de oogjes automatisch open.
Ik haal mijn fiets op in de receptie van "De Valk Nivelles Sud", laad mijn bagage en ga op de pedalen richting Overijsse.
Om precies te zijn, om 09:36 begint het te regenen en dat duurde maar vijf uur en driekwartier.
Ik zit fluitend op mijn Santosje alhoewel ik niet weet of het van astma, bronchitus of blijdschap is, maar ik denk het laatste.
Enkele jaren terug smste ik "ons Wilhelmien" toen ik weer terugvloog uit Italie na een week werken;"Gedragen door de wind, hoog boven de wolken, vlieg ik naar je toe om je te omarmen en me aan jou te verwarmen".
Wel vandaag niet gedragen door de wind maar ik heb wel het idee dat ik de laatste paar weken naar haar toe vlieg.
In de Vlaamse Ardennen komt een man op een racefietsje naast me rijden.
Ahwel, goed de snelheid erin, zunne!
Ja ik wil naar huis, antwoord ik.
Praatje Compostela etc.
Hij heeft vorig jaar een tocht door Zuid Afrika met maten gereden.
Fietst iedere zondag, normaal gesproken met zijn vrouw, maar nu vanwege het slechte weer alleen.
Zij maakte vanmorgen geen aanstalten om mee te vertrekken.
We rijden samen op naar Leuven waar hij mij door het park leidt van de universiteit, daarna het begijnenhof laat zien, de Grote Markt en het gemeentehuis dat heel veel weg heeft van het gemeentehuis van Brussel.
Ik bied hem een kop koffie aan maar hij slaat dat af; "Bedankt maar trap maar door naar huis, succes".
Op een andere plaats sta ik even op mijn kaart te kijken, klopt er iemand op mijn schouder;"Op weg naar Compostela?".
Mijn antwoord natuurlijk"Nee terug op weg naar huis".
Nog meer kloppen op mijn schouder.
De Belg die een tijd met mij mee fietste weet mij te vertellen dat er in Geel het nationaal wielerkampioenschap verreden wordt en dat ik in die omgeving geen hotelkamer zal kunnen vinden.
Ik wijzig mijn programm, rijd over Mechelen en steek in de kathedraal voor de laatste keer een aantal kaarsjes aan voor speciale intenties en laat mijn gedachten even gaan.
Maak nog even een praatje met de dame die daar de bezoekers ontvangt en mij ook de stempel gaf en ga verder.
Nog een nachtje slapen en dan......., thuis.

Maandagavond 19:30 door de Wouwerstraat, het Vrijthof, schuin oversteken naar de Petrus kerk en mijn schat omarmen, handjes schudden, kussen en misschien tranen drogen en dan nog even met familie, de guld, vrienden en bekenden een toost uitbrengen op een behouden thuiskomst bij de Gouden Carolus.

  • 24 Juni 2012 - 17:48

    Het Einddoel.:

    die tekst van dat smsje ging nog verder met ... maar terug bij jou zal ik pas echt weer in de zevende hemel zijn. Die hemel heb je inmiddels wel verdient,na 5000 km. fietsen, kerken,en kathedralen bezoeken, heel veel slecht weer, maar toch doorzetten. je doel volgen SUPERTROTS ben ik op jou en heel blij dat ik dat doel mag zijn. Ik verheug me er dan ook op morgen om samen met heel veel lieve mensen om ons heen jou op het vrijthof aan te zien komen rijden na 5000 km fietsen, afzien maar toch ook vreselijk genoten te hebben. Je vroeg je soms ook af op weg naar huis waarom dat de nachten er soms zolang over doen om weer dag te worden, ik denk dat we daar nu vannacht allebei last van hebben. XXX

  • 24 Juni 2012 - 17:59

    Frans P Te H.:

    Louis Santos,

    De laatste kilometers kunnen verdomd lang zijn. Geniet met volle teugen ervan en dan zetten wij ze koud voor volle teugen.

    Wees gegroet,

  • 24 Juni 2012 - 18:34

    Karin Van Dongen:

    Hoi Louis!

    Nog even volhouden en dan eindelijk weer thuis!!!!!
    Sterkte voor jou en Wilhelmien om de komende uren door te komen en heel veel plezier bij je aankomst in Hilvarenbeek. Zal vast druk zijn!
    Voor ons door werk, kids en afstand niet te doen daar bij te zijn, maar mochten wij in de gelegenheid zijn hier 's avonds thuis een drankje te nuttigen zullen wij zeker op jullie proosten!
    Topprestatie dit hoor!
    Geniet van je einddoel! Niet alleen morgen maar ook alle dagen daarna!
    Groetjes Bas Karin Hilke Job

  • 24 Juni 2012 - 19:02

    Hans En Lena:

    Super prestatie Louis, ze zeggen wel de laatste loodjes wegen het zwaarst maar ik denk dat deze loodjes bij jouw vleugeltjes krijgen. Succes met de voorbereiding van je intocht in ons mooie Beekse, laat je omhelzen en knuffelen door je geliefden en geniet met volle teugen, je hebt het verdient. Tot morgen!

  • 25 Juni 2012 - 05:26

    Jip(andré)+ Janneke:

    Je bent er bijna.
    We maken een diepe buiging voor je en vanavond drinken we er eentje op je gezondheid.

    Gr.
    J & J


  • 25 Juni 2012 - 17:32

    Henk Verhorevoort:

    Je staat op het punt om je liefje te omarmen en haar te kussen na die lange tijd dat haar moest missen nu ben je weer bij elkaar en geniet samen van het geen je hebt mee gemaakt,maar waar je ook van hebt genoten. Ik vind het fantastich dat je dit hebt gedaan ruim 5000 km, het is geen kleinigheid,Louis van harte gefeliciteerd van Henk,José, yvonne en Harry uit Venray maak na je bent bekomen van deze reis en het ontvangst een afspraak om samen na te praten over het geen wat we samen hebben meegemaakt en onze ervaringen. Groetjes Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Turnhout

Op weg naar Santiago

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

maandag 25 juni

24 Juni 2012

zondag 24 juni

23 Juni 2012

zaterdag 23 juni

22 Juni 2012

vrijdag 22 juni

22 Juni 2012

donderdag 21 juni
Louis

Actief sinds 08 Maart 2012
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 59180

Voorgaande reizen:

06 Mei 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: