zaterdag 23 juni - Reisverslag uit Nijvel, België van Louis van Hest - WaarBenJij.nu zaterdag 23 juni - Reisverslag uit Nijvel, België van Louis van Hest - WaarBenJij.nu

zaterdag 23 juni

Door: Louis van Hest

Blijf op de hoogte en volg Louis

23 Juni 2012 | België, Nijvel

Gereden traject: Ham - Nivelles (B)
Gereden kilometers: 147 totaal 4865
Het weer: bewolkt, 12 tot 22 graden, westen wind.

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot tien over half acht.
In St. Quentin het centrum bekeken en over de markt gelopen en op het gemeentehuis een stempel gehaald.
Vandaag heb ik nog het ene heuveltje na het ander moeten nemen maar so what.
In Frankrijk heerlijk op de wegnummers kunnen rijden en dan kom je in Belgie en dan is dat wel even anders.
De ene keer op een kruising geen aanduiding en anders weer geen wegnummers aangegeven.
Vraag je dan iets aan een Belg dan krijg je meerdere keren het antwoord,; oh, ik rijd altijd over de snelweg.
Alleh, geen gezeur, ieder land heeft zijn gewoontes en ook zijn gebreken en daar moet men mee kunnen leven.
Dan nog een bijkomstigheid, wetende dat in Walonie het economisch natuurlijk al jaren en jaren minder goed gaat.
Vind hier eens een hotel.
Niets in Binche, niets in Seneffe, ja in Nivelles vind ik een "De Valk".
Morgen via Waterloo, langs Brussel, naar Leuven, Herent en dan richting Geel.
Ik heb me de laatste uren al druk zitten maken wat ik aan moet hebben als ik Beek binnen kom.
Mijn hele garderobe heb ik de revue laten passeren.
Ik weet dat "ons Wilhelmien" mijn blauwe fietsshirtje mooier vindt dan mijn zwarte.
Ik denk dat ik mijn zwarte broek aan doe en mijn blauwe shirtje, gecombineerd met semi-korte sokjes en zwarte schoenen.
Mijn haren zullen wapperen maar ik heb voor dinsdagmiddag al een afspraak gemaakt bij de kapper.
Ik verheug me enorm om "ons Wilhelmien" te kunnen omarmen, mijn kinderen weer te zien, "de guld" en vrienden en bekenden te begroeten.
Ik heb veel kerken, kapellen en kathedralen gezien de laatste weken maar ik ben ervan overtuigd dat het zien van d'n Beekse toren op mij heel veel indruk zal maken.
En van d'n Beekse toren nog even met familie, "de guld" , vrienden en bekenden naar de Gouden Carolus om een toost uit te brengen op een behouden thuiskomst.
Maar dan eerst nog even, zoals Geke, mijn trouwe volgster schrijft, behouden thuiskomen.
Opletten op gaten in de weg, op roekeloze rijders en mezelf in toom houden.
Misschien zal dat laatste wel het moeilijkste zijn.
Nog twee nachtjes slapen!!!!!!!!

  • 23 Juni 2012 - 20:34

    Marianne:

    De laatste loodjes Louis, echt super wat een prestatie.
    Langs de digitale snelweg ben ik je gevolgd en ook via de digitale snelweg heet ik je welkom in ons koude kikkerlandje. Geniet nog even van de laatste kilometers en ik hoop dat er flink wat mensen zijn om je welkom te heten in Beek.
    Ik kan me indenken dat de emoties hoog op zullen lopen als je iedereen weer terug zult zien en het zal ook nog wel enige tijd duren voordat je alle indrukken verwerkt hebt.
    Ik hoop dat deze tocht je in ieders geval gebracht heeft wat je in gedachten had, waarschijnlijk zelfs meer.
    En dan vanaf maandag maar goed uitrusten, bijkomen en genieten van je geliefden.

  • 23 Juni 2012 - 21:11

    Fia:

    Louis
    Succes en sterkte met het laatste stuk van het traject!
    Zet 'm op!!!

  • 23 Juni 2012 - 21:50

    Remko:

    Blij, als je weer veilig thuis bent. Wat zal je een hoop verhalen hebben die we nog niet hebben kunnen lezen. Tot van de week.

  • 23 Juni 2012 - 22:15

    Jeronimo:

    Jou past maar één trui en dat is er een met een regenboog erop. Zorg dat je er eentje vindt!
    Bijna thuis, fantastisch. Zo'n trip geeft ervaringen en herinneringen voor het leven, en dat elke dag weer. Het is verslavend volgens mij.
    Ik hef maandag vanaf camping oceaanzicht het glas op jouw behouden thuiskomst, zal een mooie Vinho Verde uitzoeken.

  • 24 Juni 2012 - 00:38

    Nop Van Hoof:

    Hoi Louis! Gefeliciteerd met je enorme fietstocht. Boordevol indrukken en emoties kom je straks aan op de mert in Beek. De toren zal je begroeten en warme kussen zullen jouw deel zijn. Talloze handen zul je schudden en je schouders zullen bekanst bezwijken onder de klopjes en kloppen. Wij zijn frêêt op u, zoals de Vlamingen zeggen. Wij in Beek zeggen 'We zen frêêt mee jou...."
    En straks zal het klinken als nooit te voren en als honing op je tong: KOM KLINKEN WIJ NU KLOEK EN FIER....

    Tot gauw, Nop.

  • 24 Juni 2012 - 10:20

    Anne En Hans:

    Louis,
    Bijna weer thuis. Een superprestatie!
    Het is begrijpelijk dat je in je jeugdig enthousiasme met een sneltreinvaart naar huis wilt, maar laat je niet de laatste dag nog overhoop rijden.
    Dat zal morgen kicken worden,als je Beek binnen fietst na zo"n avontuur.
    Succes nog het laatste stuk en hopelijk tot morgen.

  • 24 Juni 2012 - 15:19

    Henk Verhorevoort:

    Hoi Louis het gaat goed behalve het onderdak zoeken maar dat was de hele reis al een probleem maar nu ben je zo thuis met die snelheid van jou is dit maar een kleinigheid en dan hoef je gelukkig geen onderdak meer te zoeken. Ik wens je het laatste stuk nog veel fietsplezier met nog goed weer,vrouw en kinderen kijken naar je uit.succes en fijne thuis komst we spreken elkaar daarna eerst maar even bekomen van alles wat je hebt meegemaakt. groetjes van Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Nijvel

Op weg naar Santiago

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

maandag 25 juni

24 Juni 2012

zondag 24 juni

23 Juni 2012

zaterdag 23 juni

22 Juni 2012

vrijdag 22 juni

22 Juni 2012

donderdag 21 juni
Louis

Actief sinds 08 Maart 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 59178

Voorgaande reizen:

06 Mei 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: