vrijdag 22 juni - Reisverslag uit Ham, Frankrijk van Louis van Hest - WaarBenJij.nu vrijdag 22 juni - Reisverslag uit Ham, Frankrijk van Louis van Hest - WaarBenJij.nu

vrijdag 22 juni

Door: Louis van Hest

Blijf op de hoogte en volg Louis

22 Juni 2012 | Frankrijk, Ham

Gereden traject: Parijs - Ham (20 km voor St. quentin)
Gereden km.: 145 totaal 4718
Het weer: zwaar bewolkt, later lichtbewolkt temperatuir vzn 15 tot 22 graden, wiind ZWW?

Vanacht geslapen in een tentje, zonder matje, maar een pelgrim kan daar tegen.
Vanwege het verkeer langs de camping was ik vroeg wakker en vroeg eruit, namelijk om 6:30 uur.
Tassen op de fiets, tentje netjes verzorgen en teruggeven bij de receptie en wat blijkt, iedereen slaapt nog dus de computers zijn vrij zodat ik twee verslagen nog even op de site kan zetten.
Een stempel in de credential laten zetten en de dame van de receptie wil ook naar Santiago maar dan per paard.
En wat vindt jouw paard daarvan vraag ik en dan lacht zij en zegt dat het paard dat nog niet weet.
Op naar Parijs-centrum, Porte de Maillot, Avenue de la Grande Armee en recht op de Arc de Triomph af en natuurlijk wel een compleet rondje draaien, zonder oogcontact met de andere weggebruikers en de schoentjes uit de clips.
Foto's maken onder de Arc en via de Avenue Kleber naar het Trocadero en een foto maken met de Eiffeltoren op de achtergrond en terug naar de Arc en via de Champs Elysee naar het Place de la Concorde met de Obelisque, en door naar het Louvre en foto's laten maken bij de Pyramides.
Een Japanner vraag ik om de foto's te maken en hij vraagt daarop of ik van hem foto's maak met mijn fiets.
Denken ze thuis,zegt hij, dat ik Parijs doorgefietst ben.
Met een lach zeg ik hem:"Deze fiets is niet gemaakt in Japan of China maar in Holland.
Door naar het Gemeentehuis van
Parijs 75, maar dat blijkt pas om 10:00 uur open te gaan,dus door naar de Notre Dame.
Ik zet mijn fiets bij de ingang maar word door de suppost en de politie direct terug befloten.
Dan doet Santiago wonderen.
Ik zeg dat ik vaak in de Notre Dame bem geweest en dat ik nu alleen maar kom voor een stempel en of zij dan even op mijn fiets willen passen.
Ik mag mijn fiets naast hun wagen zetten en dan zal er niets gebeuren.
Daarna terug naar het gemeentehuis en weer hetzelfde comentaar.
Geen fietsen plaatsen hier!!!!!!!
Even uitleggen, Santiago, stempel,oh geen probleem ik let wel even op uw fiets.
Daar tref ik de juiste persoon.
Een ogenblikje, komt u maar mee, door het gemeentehuis, naar de postkamer en ik krijg een doordrukstempel.
Praatje zus, praatje zo en krijg ik een telefoonnummer dat ik kan bellen als ik in september of oktober met mijn vrouw, zus en zwagen Parijs wil bezoeken om een volledige rondleiding te krijgen door het gemeentehuis.
Om11:30 vertrek ik uit Parijsen om 18:30 vind ik een hotelletje in Ham, ongeveer 20 kilometer ten zuid-westen van St.Quentin.
Vandaag 145 kilometertjes gefietst met de wind schuin in de rug en dat scheelt een slok op een borrel.

Als ik alles op alles zou zetten kan ik aanstaande zondagavond thuis zijn maar in overleg met het thuisfront besluit ik aanstaande maandagavond om 19:30 uur in Hilvarenbeek op het onvolprezen Vrijthof voor de Petrus kerk binnen te rijden.
Misschien zien wij elkaar dan.

  • 22 Juni 2012 - 20:43

    Anneke Marree:

    Leuk verhaal Louis! Eindelijk windje mee. Geen gezweef, lekker positief, Zet hem op....bijna thuis.

  • 22 Juni 2012 - 20:48

    Marc Gast:

    Laatste lootjes, goed hoor.

    Helaas kunnen wij ook hier niet bij zijn , want wij zijn in Italie op vakantie. Nu in Porto Ercole, door naar de Sorento/Capri.
    En dan naar onze gezamenlijke vriend " Annibalini ".
    Veel succes met de laatste kilometers.

    Marc & Monique .

  • 23 Juni 2012 - 09:07

    Géke:

    "'Op de fiets in 51 dagen naar Santiago de Compostella v.v.", zal zo je boek gaan heten Louis ...? Klinkt goed toch maar let op, een ongeluk zit nog steeds in een klein hoekje, dus ook het laatste stuk, blijf scherp op de weg èn de weggebruikers !
    Overigens Parijs op de fiets zal ongetwijfeld bijzonder op je netvlies blijven staan.
    Geniet vooral het laatste traject. In
    gedachten zie ik jou lachend en zwaaiend Hilvarenbeek binnen rijden na 7 weken, vermoedelijk wel een paar kilo's lichter maar jouw lief zal er wel voor zorgen dat jouw gewicht snel weer op peil komt.
    Maak er het laatste stuk nog iets moois van ! toi toi toi

  • 23 Juni 2012 - 15:58

    Ad En Nelly:

    Tja, ik ben een tijdje weggeweest. Je bent meteen een weekje verder en wat lees ik dan? Totaal 4718 kilometer. Wat een prestatie Louis, en dat in zeven weken. Daarbij ben je niet verwend met het weer als ik dat zo lees. Dat je bij alle tegenslagen steeds snel een oplossing wist en weet te vinden had ik wel verwacht. Ik ken je slagvaardigheid. 'Die kunde gerust om un boodschap sturen', zou onze pa gezegd hebben. Nog even volhouden en dan maandag weer terug in het vertrouwde Beek. Mogelijk zijn we er niet want Nelly heeft gisteren vakantie gekregen en maandag gaan we naar Apeldoorn. Geniet nog van de laatste kilometers. Hopelijk met zon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Ham

Op weg naar Santiago

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

maandag 25 juni

24 Juni 2012

zondag 24 juni

23 Juni 2012

zaterdag 23 juni

22 Juni 2012

vrijdag 22 juni

22 Juni 2012

donderdag 21 juni
Louis

Actief sinds 08 Maart 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 59198

Voorgaande reizen:

06 Mei 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: