donderdag 21 juni - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Louis van Hest - WaarBenJij.nu donderdag 21 juni - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Louis van Hest - WaarBenJij.nu

donderdag 21 juni

Door: Louis van Hest

Blijf op de hoogte en volg Louis

22 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Gereden afstand: Joinville - Parijs
Gereden kilometers 109 totaal 4573
Het weer, 's morgens licht bewolkt en zonnig, 's middags zwaar bewolkt en veel regen

Vanmorgen binnen een kwartier in Chartres bij de kathedraal.
Jammer dat de interieur vanaf het priesterkoor in de steigers staat en dat deel ook is afgesloten:
Een zer mooie kathedraak met prachtige gebrandschilderde ramen maar van binnen wel heel erg donker.
Direct achter de kathedraal licht het aartsbisschoppelijkpaleis en eerlijk gezegd is dit niet direct een toonbeeld van eenvoud.
De straatjes rondom zijn nog redelijk authentiek.
Vanuit Chartres via Maintenon, Rambouillet, Chevreuse onder Versailles door naar Parijs.
Maar in Frankrijk organiseert men rustig wegwerkzaamheden en om de wielrijder bekomert men zich niet.
Ik krijg toestemming om langs de werkzaamheden te blijven lopen en vind mijn weg daarna naar Porte St. Cloud.
Echter de laatste drie uren heb ik meerdere malen geschuild en hebbakken regen over me gekregen zodat ik besluit bij Bois de Boulogne de camping aan te doen.Na mijn uitleg was men hier zo vtriendelijk mij een tentje te lenen zodat ik toch kon overnachten en vanaf het moment dat ik daar was en begon aan het installeren van het entje werd het weer droog en zonnig.
Dat geeft hoop voor morgen want dan wordt het rondje Arc de Triomph, Rocadero met zicht op de Eiffeltoren, terug en via de Champs Elysee naar de pyramides van het Louvre en dannaar de Notre Dame en dan,...... juist richting het noorden.
Beste mensen ik sta hier in alle vroegte op de camping dit nog op internet te zetten op een Frans toetsenbord, ik controleer mijn tekst niet en neem de tikfouten voor lief.
Ik ben weg naar Parijs entrum, nog een twintig minutenfietsen!!!!!!!!

  • 22 Juni 2012 - 05:56

    Anneke Marree:

    Fijn te horen dat je weer een beetje in de buurt ben en op jouw vertrouwde grond fietst. Kan me voorstellen dat het rondje Eiffeltoren en Champs Elysee een beetje voelt als het zelf uitgereden hebben van de Tour de France. En nu.... de laatste loodjes. Willemien heeft de bibliotheek bijna uit dus wordt het tijd voor andere dingen. Zoals bij jouw thuiskomst al die kleren van jou wassen. Hou je haaks....

  • 22 Juni 2012 - 06:27

    Bart Spierings:

    Louis,
    Zet hem op nog maar 'n klein stukje in verhouding wat je er al op hebt zitten!

  • 22 Juni 2012 - 17:05

    Brigit:

    Je lijkt steeds sneller te gaan. Het is bijna "adieu France" en "allô Belgique". Gewoon geweldig. Ik zal je epistel staks gaan missen.

  • 22 Juni 2012 - 18:51

    Henk Verhorevoort:

    Ik hoop dat je toch goed geslapen hebt en alles weer droog gekregen hebt, anders maar weer met knijpers aan je fietstassen en nog veel plezier in Parijs.
    Houw je taai het laatste stuk en vele groeten van Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Op weg naar Santiago

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

maandag 25 juni

24 Juni 2012

zondag 24 juni

23 Juni 2012

zaterdag 23 juni

22 Juni 2012

vrijdag 22 juni

22 Juni 2012

donderdag 21 juni
Louis

Actief sinds 08 Maart 2012
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 59117

Voorgaande reizen:

06 Mei 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: